torstai 4. kesäkuuta 2009

Asuntouutisia ja viikonlopun odottelua

4.6.2009 Kaisa

Mirvan mukaan toimistolla on ollut yhtä hiljaista kuin tällä viikolla edellisen kerran silloin, kun hän kaksi vuotta sitten tuli taloon. Ehkä hyväkin, niin ehtivät meitä opastaa hyvin alkuun. Lupasin eilen, että tänään olen ahkera - mä en tajua, mihin aika tuolla hujahtaa, nimittäin taas meni päivä tuosta noin vaan ja mitään en saanut aikaan. Tai no kyllähän mä luin raportteja sen, minkä ehdin, mutta se paperipino ei alentunut vieläkään toivotulla tavalla. Huomenna meillä on tapaaminen pomon ja ravitsemustiimin kanssa siitä, mitä varsinaisesti ruvetaan täällä tekemään, et kai mun ei ole odotettukaan vielä mitään suurempaa aktiviteettia itselleni keksivän ;)

JEE, huomenna päästään muuttamaan! Käytiin tänään kuskin kanssa tsekkaamassa asunnon tilanne. Kyllä voi sanoa, että varsin eri tyylillä rakennetaan talot täällä, kuin Suomessa: täällä kämppä on jo sisustettu, kun vasta aletaan miettiä, että mitenkäs putkistot pitäisi keittiöön viritellä... Samoin, sehän on täysin normaalia, jos keittiöstä on ikkuna kylpyhuoneeseen ja jos huoneen oviaukon vieressä on toinen epämääräinen aukko (ilmeisesti tässä tapauksessa ei ole osattu päättää, kumpaan kohtaan ovi pystytetään, siispä on varmuuden vuoksi jätetty seinään kaksi vierekkäistä reikää:D). Tästäkin huolimatta meidän laotalossa (tai siis huoneistossa) tulee olemaan mm. jenkkijääkaappi ja uusi telkkari + sijainti on tosi lähellä toimistoa ja keskustaankin on vain pari kilsaa, jee :)

Työpäivän jälkeen käytiin viemässä Mirvan kanssa hamekankaat ompelijalle, lauantaina päästään sitten Jennin kanssa testaamaan meidän ekoja valmiita laohameita. Mun kyllä tekee nyt jo mieli ostaa toinen hieman hienompi kangas, tämä eka tulee olemaan aika yksinkertainen (musta, jonka ylä-ja alareunassa on värikäs koristeommel). Tosi kauniita hameita olen täällä nähnyt. Mun ekasta tulee ns. "falang"-mallinen (falang tarkoittaa täällä ulkomaalaisia), mutta meinaan teettää myös perinteisen laomallisen (kietaistava). Hassua, että Kaisasta on hyvää vauhtia tulossa hameihminen täällä;) Oon huomannu, että ollaan Jennin kanssa lähes ainoat naiset, jotka käyttävät housuja, hame ei ole pakko, mutta esim. ministeriön kokoukseen olisi hyvä laittaa laohame. Tämä pukeutumisesta tältä erää.

Eilinen kauppakeskusmysteerikin selvisi, kun Mirva selvitti, että ostari tosiaan menee arkisin kiinni jo klo 17. Turha siis haaveilla shoppailusta viikolla, höh. Tai onhan tuolla noita Dolce kabbana-kopiokauppoja, mutta ne ei oikeen ole minun juttu.

Tuossa just mietin, että siitä on jo viikko, kun Helsingin lentoasemalta Aasian koneeseen astuttiin. Nopiaan on viikko mennyt ja paljon on jo ehditty näkemään. Viikonloppua odotan jo kuitenkin kovasti, tarkoitus olis ainakin käydä jossakin hoidossa, esim. jalkahoidossa, sillä ei ole mulla enää varvasta, josta ei rakkoa löytyisi. Sit pitää ettii pesula, nyrkkipyykkikään ei tässä ilmanalassa kuiva. Mä meinaan myös käydä urheilemassa, Mirva näytti kaupungin ainokaisen (?) kuntosalin tänään, ja se on itse asiassa aika lähellä meidän uutta kotia. Mirva kehotti myös testaamaan laojumpat, pitää siis tutustua myös niihin...:)

Ei kommentteja: